Ismerősök münch hegy, Kilátásban gazdag körtúra a fenyvessel fedett, változatos hegyvidéken

ismerősök münch hegy

Az útvonal szintemelkedése m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Túlélés Érdekes helyek München környékén.

Hirdetés A Budai-hegység számos lehetőséget biztosít arra, hogy mindenki találjon magának megfelelő túrát és a sok opció egyben a folyamatos visszatérést is elősegíti úgy, hogy mindig új helyeket fedezhessünk fel.

Az alábbiakban egy könnyű, családok számára is ideális, változatos és látványos útvonalat ajánlunk a kirándulni vágyók számára.

ismerősök münch hegy

Többször is szemet gyönyörködtető kilátásban lesz részünk, de árnyas, jól kiépített erdei úton is haladunk majd, a gyerekek és a játékos kedvű felnőttek pedig akár erdei ismerősök münch hegy is szórakozhatnak túrázás közben. Az Apáthy-szikla - Árpád-kilátó - Kecske-hegy körtúrája ráadásul tömegközlekedéssel is könnyedén megközelíthető, így a környezettudatosságot is szem előtt tarthatjuk, mikor ezt a programot választjuk.

A hatalmas, sötét színű bazalttömbök közt kialakult kőfolyosó különleges látnivaló, a legszebb útvonal a sztúpájáról híres Zalaszántó mellől indul a barlangokkal, fülkékkel tűzdelt kanyonba. Útközben a hegy nyugati letörésének markáns pontját, a Holló-kő szép kilátással bíró szikláját és egy méretes, felhagyott bazaltbányát is útba ejtünk. A túra hossza: 11,1 km, tömegközlekedéssel Zalaszántó felől plusz 7 km oda-vissza.

Apáthy-szikla és Kecske-hegy túra 1. A Nagyhíd nevű budai villamosmegállótól indulva kezdjük meg a túránkat a zöld sáv jelzésen, délkeleti irányba.

ismerősök münch hegy

A Zuhatag sor — Napraforgó u. Utóbbi neve árulkodó, és a ránk váró szintemelkedés nagy részét bizony még itt, rögtön az elején tesszük meg, a városban.

A Battai út — Csalán út — Nagybányai lépcső garázssorai és emelkedői után magunk mögött hagyjuk az aszfaltot és egy jól kiépített, helyenként korláttal kísért ösvényen elérjük a nap első fénypontját, a remek kilátást biztosító Apáthy-sziklát. Miután az emelkedők és a látvány feldolgozása után ismét levegőhöz jutottunk, folytatjuk tovább az eddigi jelzést követve utunkat.

Ismerős Arcok: Hegyeket nézek

Immár erdős szakaszon haladunk és néhány méter múlva a Kőkapu elnevezésű sziklaképződmény tárul elénk jobbról. Hamarosan keresztezünk egy műutat, ami után balra fordulunk a zöld kör jelzésen és egy széles, hangulatos erdei úton gyalogolunk tovább. Pár száz métert követően egy, az erdő közepén lévő játszóteret keresztezünk, ami mellett egy forgalmas parkoló található.

ismerősök münch hegy

Itt csatlakozik hozzánk a piros kör, amelyen szép lassan emelkedve elérjük a Határ-nyerget. Itt éles fordulatot veszünk és dél-délkeleti irányban, az Országos Kéktúra nyomvonalát követjük az ún. Glück Frigyes úton.

A Kecske-hegy oldalában járunk, és nem sokára elérjük az Oroszlán-sziklát, ismerősök münch hegy egy természetes képződmény volt, de hogy jobban hasonlítson egy oroszlánra, mesterségesen kicsit átalakították, majd a II. Szép lassan, egyáltalán nem megerőltető úton elérünk az Árpád-kilátóhoz, ahonnan gyönyörű kilátás tárul elénk az alattunk elterülő fővárosra és az azt kettészelő Dunára.