Izland találkozó helyén

Reykjavík Gépünk előreláthatólag este fog megérkezni Izlandra, így aznapra nem tervezünk programot.

társkereső gazda keres nőt

A csomagok felvétele után szállásunkra utazunk. Szállás: hotel. A túránk során a szigetet az óramutató járásával ellentétesen, Délkelet felé indulva járjuk körbe. Először a Þingvellir Nemzeti Parkba látogatunk el. Ez a hely sok szempontból is igen érdekes: egyrészt a korai viking leszármazottak, Izland államalapító klánjai itt tartották éves gyűlésüket, így ez volt a világ első parlamentje tól.

Odaállhatunk arra a pontra, ahonnan a törvényeket kikiáltották. Másrészt itt találjuk Izland legnagyobb tavát is, a Þingvallavatn-t, amelynek legmélyebb pontja több, mint méter, és a felszín alatti forrásaiból a több ezer éve leszivárgott víz kristálytisztán kerül vissza a körforgásba.

Továbbá amitől minden természetbúvárnak végigfut a hátán a hideg: az eurázsiai és az észak-amerikai kőzetlemezek találkozása itt a felszínen látható, keskeny szurdokvölgyek és repedéshálózat formájában.

Női A-válogatott - Felvettük a versenyt Izlanddal

A kontinensek távolodása folyamatos, néhol mérik a szemközti sziklafalak elmozdulását. Innen Geysír felé vesszük az utunkat. A névadó hőforrás nem lövell ki évtizedek óta, de a Strokkur igen aktív. Feledhetetlen élmény mellette állva várni a kitörést, és mikor kitartásunkat siker koronázza, egy csillogó, világoskék kupolát látunk felboltozódni, majd kilövellni. A gőzt a szél elröpíti, mi pedig várhatjuk a következő kitörést. Innen átgurulunk a Gülfoss-hoz, az Arany-vízeséshez. Izland egyik legszebb vízesése 32 méter mély, kétlépcsős, és egy 70 méter mély kanyonban folyik tovább.

A hangja, látványa, mérete lenyűgöző. A sziget talán legismertebb vízesését magunk mögött hagyva rövid buszozás után érkezünk meg egy hangulatos turistaszállásra, ahol egy éjszakát fogunk eltölteni. Vacsora után azonban még alkalmunk adódik egy exkluzív fürdőt felkeresni.

egyedülálló nők worms

Lehet hallani lábunk alól a forró víz rotyogását. A legmelegebb helyiség elviselhetősége másodpercekben mérhető. A szabad ég alatt néhány pihenőmedence hívogat, a meleg vízben elnyúlva relaxálhatunk. De van száraz szauna is a forróbb élményekre vágyóknak. Hűsölni pedig mi más lenne autentikusabb, mint egy tó, ami 10 lépésre van. Éjszakai világosság, távolban havas hegycsúcsok, tükörsima víz; maga a megtestesült nyugalom. Szállás: turistaszállás.

Az úttól kicsit távolabbról feltűnik a világ egyik legismertebb vulkánja, a Hekla is. Innen már szinte kőhajításra van egy gyönyörű zuhatag.

québec társkereső iroda

A Seljalandsfoss-nál elidőzünk, és izgalmas képeket készíthetünk arról, milyen egy vízesés hátulról - itt ugyanis mögé lehet kerülni. Néhány percre innen egy rejtett látványosság vár minket: egy izland találkozó helyén lezúduló, kecses, napfénnyel játszó vízesés, a Gljúfurárpui.

Következő látványosságunk a Skógafoss lesz. A fekete homokmedencébe zúduló, dübörgő vízesés híres fotótéma. Ezt követően különleges tapasztalattal gazdagodunk: egy gleccsert, a Sólheimajökull-t nézzük meg közelről. Nagyon közelről A jég különböző árnyalatai, a kristályok változatossága, a gleccsertó türkiz-tej színe rabul ejt. Az érdeklődőkkel fakultatív program keretében részt vehetünk egy 2 órás, hágóvasas, jégcsákányos gleccsertúrán.

Láthatjuk a keskeny, mély hasadékokat, fekete vulkáni hamu kúpokat, ebben az új, csodás világban. Ezután kibuszozunk a tengerpart egyik kiszögelléséhez, ahol a híres Dyrhólaey- sziklákon fészkelő madarakat nézhetjük meg. Alkák, lundák, sirályok, halfarkasok tömege indul innen a tenger felé halászni.

A izland találkozó helyén kavicsos parton a tenger morajlása már önmagában egész napos program lehet, a bazaltfalak látványával, széllel szemben lebegő sirályokkal, csérekkel, halfarkasokkal. Szerencsés esetben néhány méterről fotózhatunk lundákat, amint a költőüregük előtt állnak.

Az estét egy eldugott völgyben, egy mesés táj kapujában töltjük. Egy gleccser születésének helyére túrázunk. Majd alattunk a mélyben láthatjuk, ahogy óriássá nőve kanyarog a völgyben.

Hajnalban indulunk, és egy nem nehéz, de folyamatosan emelkedő gyaloglás után elérkezünk a Myrdalsjökull jégsapka lábához. Semmi nem lesz köztünk, ott fogunk állni az örök jég birodalmának kapujában. Kicsit továbbmerészkedve pedig elénk tárul a lenyűgözően félelmetes mélység… A toronyháznyi vastag jég beleszakad egy függőleges sziklafalakkal övezett völgybe, így táplálva a gleccsert.

Minden gigászi körülöttünk.

egyetlen uslar

Szinte felfoghatatlan a látvány. A jégfolyamot követve visszamegyünk a szállásra. A délutánt pihentetőbb kirándulásokkal töltjük.

helyszíni találkozón az amerikai

Buszra szállunk, és elsőként a Fjadrárgljúfur kanyont keressük fel. A folyó magas sziklafalak között ér ki az óceánparti övezetbe, megkapó a meredélyek tetején végigsétálni. A fennsíkra érve pedig kitárulnak előttünk a zöld lankák. Innen a végeláthatatlan tengerparti fövenyen vezető úton átgurulunk a Skaftafell Nemzeti Parkba. Túránk közben megnézzük többek között a Svartifoss vízesést, amelynek hatszögű bazaltoszlopai a Balaton-felvidék Hegyestűjére emlékeztetnek.

Ha időnk engedi, folytatjuk az utat. A domboldalban emelkedve egyre jobban rálátunk az óceánig terülő homokpartra, a szövevényes folyómedrekre. Mivel a bokorerdő csak derékig ér, a növényzet nem akadályozza a kilátást. A túraút végén, egy szakadék mélyén elénk tárul egy tekintélyes gleccser, a maga lenyűgöző méreteivel.

Saját szemünkkel láthatjuk a földrajzkönyvekből ismert tipikus végmorénát, az olvadékvízből táplálkozó, összefonódó, kanyargó folyót. A kirándulás után a szomszédos Svínafellsjökull-ra pillantunk rá. Mindegyik gleccser más, és ha már egymás mellett sorakoznak, érdemes megnézni őket. Innen már az esti pihenőhelyünkre utazunk. Túrák: reggel: 6 óra, 20 km, m szint. Skaftafell Nemzeti Park: 4 óra. Akinek nincs kedve ennyit gyalogolni, kisebb, könnyebb sétát tehet a szállás környékén, ill. A világ egyik leglenyűgözőbb helyére: Jökulsárlónba megyünk.

A Vatnajökull jégsapka gleccsere egy lagúnába borjadzik, így a vízen állásinterjú flört úsznak. A parton apró jégszilánkok csilingelnek izland találkozó helyén hullámzásban, a kavicshegyek között pedig tengeri madarak fészkelnek, és zuhanórepülésben akár meg is támadják a betolakodót.

A jéghegyek kiúsznak a tengerre, ahol fókák, apácaludak, pehelyrécék és északi búvárok kerülgetik őket. A lagúnában kétéltű járművekkel lehet a változatos színű és alakú jégdarabok között 'csónakázni'. Sok kérdésre választ kaphatunk: miért kék az egyik jéghegy, miért fehér a másik? Tényleg éves jeget foghatunk a kezünkbe? Mit jelent az, hogy ez a legmélyebb gleccser? Kiérve a szárazföldre kimegyünk a tengerhez.

Fekete homokpartján tündérmesébe illő, kristálypalotát idéző, akár több köbméteres jégtömbök hevernek, amelyeken a nap sugarai valószínűtlenül csillannak meg. Még egy megálló izland találkozó helyén a jég vonzásában maradunk. Megnézzük a Hoffellsjökull gleccsertavát, és végre kipróbáljuk a híres termálvizes szabadtéri fürdők egyikét.

Ezek kis medencék, flirting met egyébként csekély erőfeszítéssel alakították ki őket, máshol ki vannak rakva terméskővel, de a lényeg a meleg víz.

Felvettük a versenyt Izlanddal

Az ég kékje alatt, jeges-havas hegyek előterében kellemes kicsit áztatni magunkat. A pihenés után benézünk a homár-fővárosba, majd a keleti fjordokban buszozunk. A táj egy csapásra megváltozik, kietlen, meredek oldalú hegyek lábánál kanyarog az út izland találkozó helyén óceán partján. Az arra alkalmas kilátóponton meg is állunk, csodás a sziklafal és a víz találkozása.

Izland Ritka Pillantást Vetett A Tectonikus Találkozó Helyére

Az éjszakát az egyik fjordban töltjük. A gleccsereket magunk mögött hagyjuk, és a láva, a vulkáni tevékenység veszi át az uralmat. Délelőtt már a sziget északi részén haladunk. Itt az időjárás merőben más, rendszerint csapadék alig van, kevésbé felhős, és mivel közelebb kerülünk a sarkkörhöz, az éjszakai világosság is feltűnőbb, így természetes fénynél lehet olvasgatni akár éjfélkor is.

Délelőtt egy extra programot iktatunk be, felkeresünk egy új, de annál figyelemreméltóbb látványosságot, a Stuðlagil Kanyont. Néhány éve egy erőmű építése miatt drasztikusan lecsökkent a folyó vízszintje, és felszínre kerültek a csodás bazaltoszlopok.

Győzni ment a DAC Izlandra

A folyó maga türkizkék színű. Lélegzetelállító fotótéma. A továbbiakban meglátogatjuk az egyik leghíresebb vízesést, a Dettifosst.

Filmekben is szerepelt, felszálló ködfelhője messziről látszik, dübörgése távolról sejteti lenyűgöző méreteit. Ha szerencsénk van, akár kettős szivárványt is láthatunk. Innen csak néhány perc a szelídebb, de ugyancsak látványos Selfoss. Aztán, a izland találkozó helyén nemzedékkel ezelőtt élt vikingősök ösvényeit kőbabákkal jelző úton eljutunk a Krafla vulkán izland találkozó helyén, amely több, eltérő korú kiömlésről tanúskodik. Minél régebbi egy-egy lávafolyam, annál vastagabb rajta a moharéteg, a legfrissebbek pedig még gőzölögnek.

A közelben félelmetes, mitikusnak tűnő iszapfortyogók, sárgás kénszivárgások, elképzelhetetlen színkavalkádban pompázó kietlen földek, kigőzölgésektől kísértetiessé váló árnyak sűrűsödnek egy zsebkendőnyi területen. Néhol a hó és a fekete lávakő összeér, másutt a párnaszerűen felgyűrődött, szivacsos kőzet mély üregeket izland találkozó helyén, és van, ahol csak saját felelősségre lehet sétálni, mert a talaj esetleg beomolhat.

A terület tehát valóban aktív. A nap végén a szürreális látványt nyújtó vidéktől néhány percre található Myvatn-hoz jelentése: Szúnyog-tó utazunk. Vacsora után alkalmunk lesz a közeli, még kevésbé híres, de minőségében a Kék Lagúnát utolérő, természetes hőforrásokkal táplált fürdőt felkeresni.

A izland találkozó helyén nap után késő este, de még világosban kortyolhatunk el egy ázsiai társkereső oldalak a kinti medencében, miközben a domboldalról elénk tárul a tó, mellettünk pedig ott emelkedik Hverfjell salakkrátere. Először egy iszapfortyogós területet keresünk fel, ahol kis tavakban rotyog, pöfög a szürke folyadék. Kigőzölgések teszik teljesen szürreálissá a képet.

A közelben egy melegvizű forrást rejtő barlangba merészkedünk be. Innen pedig csak egy ugrás a fotókról ismert salakkráter, Hverfjell, amire fel is kapaszkodunk.

Három sokk után hosszú veretlenség: Izland már nem mumus

Fentről rálátunk a beomlott lávamező által kialakított egyedi tájra, aminek neve Dimmuborgír, azaz Sötét Város. Zárásként a Myvatn pszeudokrátereivel ismerkedünk meg, miközben vékonycsőrű víztaposók kedves kis madarak szaladgálnak karnyújtásnyira tőlünk a fűben.

Street Kingz - SKCaR Meeting 2019 - Erdély / Zetelaki Gát / Autós találkozó

A séta után továbbutazunk. Megnézzük a Godafoss vízesést, melynek fontos szerepe van Izland történelmében.

nők társkereső szabályok

Nem mellesleg igen látványos, sokat fotózott a patkó alakú víztömeg. Ezt követően hamarosan elérjük a fjordot, amelynek partján Akureyri vár minket.

A második legnagyobb város pezseg, tele van élettel. Elsétálhatunk a világ legészakibb botanikus kertjébe, benézhetünk a főváros katedrálisára markánsan emlékeztető templomba, de itt található a motorbicikli és repülő múzeum is. És ne feledkezzünk el a kiváló városi fürdőről! Itt vegyülhetünk a helyiekkel, nem sok turista lesz rajtunk kívül. Az estét a számos bár egyikében is zárhatjuk.

Mi sem hagyjuk ki a lehetőséget, tengerre szállunk. A hajók igen jó aránnyal találnak tengeri emlősöket, nagy élmény látni ezeket a hatalmas állatokat. Minden évben látunk ceteket. Hol a hajó mellett tűntek fel, a kifújt levegő tőlünk néhány méterre pöffent, máskor delfinrajt fotóztunk.

Egyszer annyi bálnát láttunk, hogy nem tudtuk megszámolni őket, máskor még a szagukat is éreztük, olyan közel voltak.